سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

عكاسي صنعتي از اشيا براق

استوديو عكاسي طرح گندم و مدرن طرح

عكاسي صنعتي از اشيا براق

۲ بازديد

عكاسي صنعتي از اشياء براق در انواع و جنس هاي متفاوتي مانند فلز يا استيل، جواهرآلات، شيشه، بلور، كريستال و هر جنسي كه درخشندگي روي سطح آن وجود دارد، بسته به ميزان رفلكس و ويژگي هاي منحصر به فرد آن در زوايا و نورپردازي متفاوتي انجام مي گيرد.لازم به ذكر است در اين نوع عكاسي از فن بك لايت براي عكسبرداي بهره گرفته مي شود.به هنگام عكاسي از لوازم براق مانند كريستال، بلور و شيشه مي بايست شكست ها، زواياي نوري و انحناي جسم شيشه اي كاملا رعايت گردد و تمامي ريزه كاري ها در تصوير به خوبي قابل مشاهده باشد. ضمنا جنس بلور نسبت به شيشه شفاف تر مي باشد و زواياي  نوري مخصوص به خود را دارد كه تنها عكاسي حرفه اي قابل به تشخيص آن مي باشد.عكاسي از وسايل براقي كه از جنس فلز يا استيل هستند به دليل صيقلي بودن سطح آن، از خط و خشي ساده تا يك پرز را هم نشان مي دهد. بدين جهت مي بايست نمونه اي را انتخاب نماييد كه هيچگونه خشي بر روي آن موجود نباشد و كاملا تميز و براق شده باشد و هيچگونه پرزي بر روي آن قرار نداشته باشد. رنگ اجسام نيز در نورپردازي و شدت كنتراست نور محيط فاكتور مهمي مي باشد كه مي بايست به آن توجه نمود. رنگ هاي روشن و شيري به دليل انعكاس نور بايد دقت ويژه اي در نورپردازي آن صورت گيرد. ضمنا بعضي صفحات داراي رنگ روشن، تركيبات طرح داري دارند كه مشبك يا دو مدل مي باشد، در عكاسي اين مدل اجسام، نورپردازي مي بايست به گونه اي صورت گيرد تا با وضوحي كامل اين گونه تركيبات پس زمينه و مشبك به راحتي قابل مشاهده باشند.در هنگام عكاسي تبليغاتي از شيشه، بلور و كريستال و اجسامي با رنگ روشن بهتر است از پس زمينه ي تيره مانند مشكي يا قهوه اي بهره بگيريد. 


قواعد و روش هاي عكس برداري صنعتي از اجسام براق

امروزه تقريبا عكاسي از محصولات شفاف و براق ، به نوعي از زير مجموعه هاي عكاسي  در زمينه صنعت و يا تبليغات محسوب مي شود و تقريبا تمام عكاسان حرفه اي با انجام اين نوع عكاسي آشناي كاف را دارند. در عكاسي صنعتي از اشياء براق بايد همواره تلاش كرد تا در هنگام عكاسي، نور بازتاب شده از جسم، در روند عكاسي صنعتي شما اختلالي ايجاد نكند. به همين منظور شما بايد سعي كنيد تا قاعده و قانون عكاسي از اين اجسام را به خوبي رعايت كنيد.

در ضمن در هنگام عكس گرفتن از اين مدل جسم ها كه شفافيت و جلوه خاصي دارند، بايد تمام زاويه ها و گوشه هاي خاص را كه در بازتاب نور نقش ايفا مي كنند را در نظر گرفته و دوربين خود را در زاويه اي قرار دهيد كه بازتاب نور از جسم براق رخ ندهد و عكس شما به خوبي گرفته شود.

 

عكاسي صنعتي از اشياء براق به نوعي داراي  فرم نورپردازي خاصي مي باشد كه براي رعايت تمام اصول مريوط به آن بايد حتما شما در كار عكاسي حرفه اي باشيد. در اين سبك از عكاسي شما بايد بتوانيد نورپردازي را به گونه اي انجام دهيد كه تمام زوايه ها و شكست هاي نوري را مخفي كنيد تا عكس با بهترين كيفيت گرفته شود.

 

در عكاسي صنعتي از اجسام بايد چه نكاتي به خوبي رعايت شود؟

در عكاسي صنعتي از اشيا براق مهم ترين نكته اي كه بايد همواره براي رعايت آن كوشا باشيد، داشتن تمركز و فهم عميق بر روي جسم و فضاي اطراف دوربين مي باشد. شما براي انجام و رعايت اين اصول بايد داراي توانايي استنباط و و تجزيه و تحليل بالايي باشيد تا بتوانيد اين كار را به بهترين شكل انجام دهيد.

براي انجام عكاسي صنعتي از اشيا بايد همواره قبل از شروع كار برنامه ريزي هاي مربوط به آن انجام شود و تمام نكاتي كه بايد در حين فرايند عكاسي رعايت شود را به خوبي به ياد بياوريد. داشتن برنامه ريزي و همچنين توجه ويژه به آن مي تواند به شما در خلق يك اثر فوق العاده كمك شاياني بكند. به همين منظور سعي كنيد با توجه به  محيط عكاسي و جسم مورد نظر، يك برنامه ريزي اصولي و دقيق داشته باشيد تا كار شما  در كمترين زمان صورت بگيرد.

در برخي از موارد براي عكاسي صنعتي از اشيا براق از فضاي كارخانه ها و حتي كارگاه ها، بايد براي داشتن يك عكس خوب حتما  از نور هاي  مصنوعي و غير طبيعي هنگام عكاسي استفاده شود تا تصوير جنس با كيفيت بالايي خلق شود. همچنين در زمينه استفاده از اين نور هاي مصنوعي هم بايد سعي كنيد تا نكات مربوط به آن را به خوبي رعايت كرده و ميزان استانداردي از آن را استفاده كنيد. همچنين بايد از لوازم عكاسي پيشرفته و حرفه اي براي انجام اين كار استفاده كنيد. براي مثال دوربين هاي شما و نورپرداز ها بايد به طور كامل بر فضاي عكاسي مسلط باشند تا در فرايند عكاسي اختلالي ايجاد نشود.

پيشنهاد ميكنيم براي اطلاعات بيشتر به مقاله عكاسي صنعتي از كارخانه ها مراجعه كنيد.

از فوايد و امتيازات عكاسي تبليغاتي و صنعتي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد :

به طور كلي عكاسي هايي كه به منظور تبليغات و صنعتي  گرفته مي شوند، اراي ويژگي هاي مثبت فراواني هستند. براي مثال مي توانند در بهبود جايگاه شما در رقابت با افراد و كمپاني هاي خاص داراي نقش زيادي باشند و همچنين باعث قدرت و تسلط بيشتر شما در اين حرفه مي شوند. به همين خاطر اين روش از عكاسي مي تواند براي شما مزييت هاي فراواني را به همراه داشته باشد. البته  در صورت رعايت تمام نكات و قواعد موجود در اين زمينه است كه شما مي توانيد با كمك گرفتن از عكاسي تبليغاتي و صنعتي به رتبه هاي بالايي در اين زمينه دست پيدا كنيد.

عكاسي صنعتي از اشيا براق مي تواند جلوهاي زيبا و عالي را از فرم عكاسي و كار شما ايجاد كنيد و شما مي توانيد با عكاسي در اين زمينه باعث افزايش رونق كار خود شويد. البته گرفتن عكس از اين مدل اجسام نيز روش ها و قوانين منحصر به فرد خود را دارد كه قطعا بدون رعايت آن ها نمي توانيد به آن نتيجه دلخواه برسيد. در واقع مي توان گفت كه عكاسي از اجسام براق يكي از مهم ترين زيرمجموعه هاي عكاسي صنعتي مي باشد كه آن هم داراي مزييت هاي فراواني مي باشد.

 

 

نورپردازي مناسب در عكاسي

نورپردازي مناسب و صحيح در هنگام عكاسي صنعتي از اشيا براق داراي اهميت فرواني مي باشد. در زمان عكاسي از اين اسام براق بايد مراقب باشيد تا زاويه بين منبع نور و جسم براق شما به خوبي تنظيم شود زيرا اين اجسام مي توانند به طور زيادي نور تابيده شده به خود را بازتاب كنند. به همين علت شما نبايد نور را به طور مستقيم به جسم مورد نظر بتابانيد. همچنين براي اين كه نور به طور مستقيم و با شدت زياد به جسم برخورد نكند، توصيه مي كنيم در فرايند عكاسي از سافت باكس استفاده كنيد.

براي اطلاعات بيشتر در مورد نورپردازي پيشنهاد ميكنيم مقاله نورپرداري در عكاسي مراجعه كنيد.

 

تاثير مكان عكاسي بر روي كيفيت عكس

جالب است بدانيد كه فضايي كه شما در آن عكاسي مي كنيد بايد از چندين نظر استاندارد باشد تا بتواند به شما در گرفتن عكس هاي باكيفيت كمك بكند. همچنين وجود يك پس زمينه مناسب براي گرفتن عكس ها لازم و ضروري مي باشد. همواره سعي كنيد در انتخاب پس زمينه مناسب نهايت دقت خود را به خرج دهيد تا در ادامه با مشكلاتي مواجه نشويد. اغلب افرادي كه مي خواهند از اجسام براق به صورت صنعتي عكاسي كنند، از پس زمينه هاي سياه و سفيد استفاده مي كنند تا به نوعي با ايجاد يك فضاي آرام، جلوي بازتاب نور را تا حد زيادي بگيرند. البته انتخاب پس زمينه مناسب بايد با توجه به شرايط جسم و محيط صورت بگيرد.

استفاده از نور طبيعي

همان گونه كه گفتيم يكي از مهم ترين روش ها براي عكاسي صنعتي از اشيا براق قراردادن اجسام در چادر مي باشد. اما وقتي جسمي كه قرار است از آن عكس گرفته شود داراي ابعاد و اندازه هاي بزرگي باشد، قطعا شما ديگر نمي توانيد از چادر ها و فضا هاي تاريك استفاده كنيد. در اين حالت مهم ترين چيزي كه مي تواند در گرفتن عكس صنعتي از اين اجسام به شما كمك بكند، استفاده از نور طبيعي مي باشد.

البته استفاده از نور هاي طبيعي هم قاعده و قانون خاص خود را دارند كه بايد حتما رعايت شوند. براي مثال شما بايد حتما از نور هايي با شدت و تندي كم استفاده كنيد و نور شما بايد كاملا ملايم باشد تا دچار بازتاب و خراب شدن عكس نشود. به طور معمول بدترين زمان براي استفاده از نور طبيعي جهت عكاسي صنعتي در هنگام ظهر مي باشد. زيرا در زمان شدت نور بسيار زياد ست و موجب اختلال در فرايند عكاسي صنعتي مي شود. همچنين بهترين زمان براي گرفتن عكس هاي صنعتي در روز هاي ابري مي باشد. زيرا در اين زمان فضاي پيرامون شما تقريبا مانند فضاي داخل چادر عمل كرده و كيفيت بالاي عكس را براي شما حفظ مي كند.

تنظيمات و زاويه مناسب دوربين

يكي از مواردي كه در هنگام عكاسي بايد بسيار مورد توجه قرار بگيرد تنظيم زاويه ها و ميزان نور فضا مي باشد. قطعا شما براي اين كه بتوانيد با كيفيت بالاي عكس هاي خود مشتري ها را راضي نگه داريد، بايد همواره در عكاسي صنعتي از اشيا براق از فضا هاي تاريك و كم نور استفاه كنيد تا عكس صنعتي شما به خوبي ايجاد شود.

براي مشاهده ادامه اين مطلب به مقاله عكاسي از اشيا براق مراجعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.