دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

آموزش عكاسي از جواهرات

استوديو عكاسي طرح گندم و مدرن طرح

آموزش عكاسي از جواهرات

۴ بازديد

دنياي امروزه، دنيايي است كه در آن بايد به بهترين نحو قادر باشيد محصول خود را نمايش دهيد و توجه مشتريان را به سوي خود جلب كنيد و هر روزه‌ كار تبليغات و نمايش محصول سخت‌تر مي‌شود زيرا كه هر ثانيه كسي با ايده‌اي خلاقانه كاري انجام مي‌دهد كه شما بايد ايده‌اي خلاقانه‌تر براي پيشي گرفتن از آن ارائه دهيد. صنعت عكاسي از محصولات هم در اين عرصه‌ي رقابت و كشمكش حضور دارد و شما همواره بايد نكات ريز و درشت بسياري را به خاطر داشته باشيد تا بتوانيد عكس‌هاي با كيفيت و ترغيب‌كننده‌اي از محصول خود ارائه دهيد.در اين ميان، عكاسي صنعتي از جواهرات يا عكاسي صنعتي از انگشتر يكي از سخت‌ترين و پرچالش‌ترين بخش‌هاي عكاسي به شمار مي‌آيد چرا كه اين محصولات داراي جزئيات زياد و اندازه‌ي كوچك هستند و خود اغلب باعث انعكاس نور مي‌شوند.

عكاسي صنعتي از جواهرآلات

الماس‌ها و نگين‌هاي به كار رفته در جواهرات نور را منعكس مي‌كنند و سنگ‌هاي قيمتي به كار رفته در آن‌ها نيز بسيار كوچك هستند، از سوي ديگر در فرايند عكاسي صنعتي از جواهرات، رنگ نگين‌ها و الماس‌ها آن طور كه در واقعيت است در عكس نشان داده نمي‌شود؛ براي مثال وقتي كه اجزاي به كار رفته در سنگ زمرد به كرميوم به كار رفته در فيلم واكنش نشان مي‌دهند، ممكن است مانند كهرباي اصل نشان داده شود و اين تنها به زمرد و كهربا خلاصه نمي‌شود و سنگ‌هاي بسياري هستند كه در هنگام عكاسي از جواهرات شبيه سنگ ديگري مي‌شوند. اين مشكلات در كنار صدها مشكل ديگر باعث شده است تا عكاسي صنعتي از جواهرات به صورت با كيفيت، به يك كار پيچيده و سخت تبديل شود.

عكاسي صنعتي از انگشتر

در اين مقاله، تلاش شده است تا تمركز اصلي بر عكاسي صنعتي از انگشتر گذاشته شود اما بايد قبل از اينكه به سراغ عكاسي از انگشتر برويد، نكات ضروري ديگري را بدانيد. با دانستن نكات كليدي عكاسي صنعتي از جواهرات شما به راحتي مي‌توانيد از بخش عكاسي سربلند بيرون آييد و تمركز خود را روي ديگر قسمت‌هاي كار قرار دهيد. اين مقاله، يك مقاله‌ي جامع و كاربردي است و مهم نيست كه در دنياي عكاسي صنعتي از جواهرات به دنبال چه هستيد، چون حتما آن را در اينجا خواهيد يافت.

عكاسي صنعتي از انگشتر

تجهيزات مورد نياز براي عكاسي صنعتي از جواهرات

 

امروزه اهميت مسايل بصري بسيار زياد شده است و در بسياري از حرفه‌ها، اهميت عكاسي و ارائه‌ي محصولات به صورت تصويري روز به روز بيشتر مي‌شود و جواهرات نيز به عنوان يكي از مهم‌ترين اين حرفه‌ها شناخته مي‌شوند. عكس جواهرات و به خصوص انگشترِ شما، اولين چيزي است كه با دنياي بيرون ارتباط مي‌گيرد و خودنمايي مي‌كند زيرا بسياري از مشتريان قبل از اينكه خود انگشتر را ببينند عكس آن را در مجله‌ها و يا شبكه‌هاي مجازي ‌مي‌بينند و بعد اقدام به خريد آن مي‌كنند.

تجهيزات مورد نياز براي عكاسي صنعتي از جواهرات

حتي در اين ميان عده‌اي اصلا مشتري نيستند و تنها عكس‌هاي محصولات را مي‌بينند و براي اين دسته اين عكس‌ها تنها چيزي است كه تصور آن‌ها از محصول واقعي را شكل مي‌دهند. عكس‌ها معرف‌كننده‌ي تمام تلاش شما در اين حرفه هستند، پس اگر عكس‌هاي انگشتر شما نتواند به خوبي مشتريان مورد هدف را جذب كند (توجه كنيد كه يك عكس تنها ۷ الي ۸ ثانيه فرصت دارد تا مشتري را جذب كند و او را وسوسه به خريد كند)، آنگاه مطمئن باشيد كه براي هميشه آن مشتري احتمالي را به خاطر عكاسي صنعتي ضعيف از جواهرات از دست داده‌ايد.

عكاسي صنعتي از انگشتر

اگر تاكنون هنوز به اهميت عكاسي صنعتي از جواهرات پي نبرده‌ايد، بگذاريد آمار شوكه‌كننده‌اي را به شما بگوييم: ۶۷% مشتريان در هنگام خريد جواهرات تنها فاكتور تاثيرگذار را عكس‌هاي با كيفيت مي‌دانند و ۹۳% از آن‌ها باور دارند عكس‌هاي با كيفيت در كنار قيمت، برند و طراحي زيبا جز فاكتورهاي مهم به شمار مي‌آيد.  با توجه به تمام اين چيزهايي كه گفته شد، انجام عكاسي صنعتي از انگشتر به صورت حرفه‌اي، يك انتخاب نيست بلكه يك اجبار است و در فروش و شناسانده شدن شما بسيار تاثيرگذار خواهد بود. حال كه به خوبي به اهميت آن واقف شديد، قبل از شروع فرايند عكاسي صنعتي از انگشتر، بايد وسايل و ابزارهاي زير را فراهم كنيد:

– دوربين و لنز دوربين

– سه پايه‌ي دوربين

– منبع نورپردازي (مطمئن شويد كه دماي رنگي يكساني دارند زيرا در غير اين صورت باعث مشكل در عكس نهايي خواهند شد.)

– يك ميز براي هم سطح كردن انگشتر و منابع نور

– پايه‌ي نگه‌دارنده‌‌ي جواهرات

– موم نگه دارنده‌ براي بالا و ثابت نگه داشتن انگشترها در هنگام عكاسي

– جعبه يا چادر نورپردازي براي نور نرم و ملايم

– يك رول كاغذ سفيد يا پارچه‌ي روشن ( اين موارد به عنوان منعكس‌كننده‌ي نور استفاده خواهند شد.)

– يك كارت خاكستري

– و وسايل خلاق براي عكاسي در جهت افزايش علاقه‌ي افراد در شبكه‌هاي اجتماعي و يا مخاطبان مجله‌هاي جواهرات

بهترين دوربين‌ها براي عكاسي صنعتي از جواهرات كدام‌اند؟

 

۱- ۳۴۰۰Nikon D3400

تقريبا تمام دوربين‌هاي DSLR مي‌توانند كار عكاسي صنعتي از جواهرات را انجام دهند اما اين مدل يكي از بهترين انتخاب‌ها  مي‌باشد چرا كه به راحتي قادر خواهيد بود سرعت و نور را در صحنه‌ي عكاسي تنظيم كنيد. وقتي شما در حال عكاسي از جواهرات هستيد، لازم است تا از تكه‌هاي كوچك جواهر از يك فاصله‌ي خاص كه معمولا يك يا دو فوت است عكس بگيريد تا بتوانيد جزئيات محصول را به خوبي نمايش دهيد و اين دوربين يا هر دوربين ديگري كه اين اجازه را به شما مي‌دهد، يك انتخاب عالي محسوب مي‌شود. براي انجام اينكار نيز شما به يك گستره‌ي بزرگ‌تر نياز داريد تا مبادا قسمت‌هايي از محصول شما در عكس تار باشد.

۲- Canon EOS Rebel T5

چه شما يك تازه كار باشيد و چه يك متخصص و حرفه‌اي، اين نوع دوربين يكي از بهترين انواع براي عكاسي صنعتي از جواهرات به حساب مي‌آيد زيرا به صورت استاندارد قابليت زوم از ۱۸ تا ۵۵ ميلي‌متر را دارد كه آن را براي سوژه‌هاي ريز و پر جزئيات بسيار مناسب مي‌كند و عكاسي كه قصد عكاسي از انگشترهاي پرجزئيات با نگين‌هاي ريز را دارد حتما بايد اين دوربين را در ليست بهترين دوربين‌هاي احتمالي براي كارش قرار دهد. به علاوه، اين دوربين يك محيط بسيار ساده و كاربرپسند دارد كه باعث انعطاف‌پذيري عالي قابليت‌هاي آن مي‌شود و به شما اجازه مي‌دهد تا ۶۰ لنز مختلف را امتحان كنيد. همچنين عمر باتري اين دوربين نيز بسيار زياد است و يكي از بهترين محصولات بازار به شمار مي‌آيد زيرا ممكن است فرايند عكاسي طولاني شود و به خصوص اگر تصميم به استفاده از نور طبيعي داشته باشيد نمي‌توانيد ساعت‌هاي طلايي روز را به خاطر اينكه دوربين باتري ندارد از دست بدهيد.

عكاسي صنعتي از انگشتر

۳-  Sony SLT-A58K

اين دوربين نيز براي عكاسي از جواهرات و انگشترهاي پر جزئيات بسيار مناسب است و به شما اجازه مي‌دهد تا عكس‌هاي كلوزآپ بسيار با كيفيتي را داشته باشيد زيرا كه داراي يك لنز ۲۰٫۱ مگاپيكسلي مي‌باشد كه به راحتي خيال شما را از لحاظ كيفيت عكس راحت‌ مي‌كند. همچنين اين دوربين داراي تكنولوژي آينه‌ي نيمه‌ي شافاف نيز مي‌باشد كه باعث شده است تا براي فوكوس بسيار خوب عمل كند. مانند دوربين شماره‌ي دو كه معرفي كرديم، اين مدل نيز داراي باتري‌هاي بسيار قوي مي‌باشد و همان انعصاف‌پذيري در قابليت و امكانات را به شما عرضه مي‌كند.

بهترين لنز براي عكاسي صنعتي از جواهرات كدام‌ها مي‌باشد؟

لنزهاي ماكرو براي عكاسي صنعتي از جواهرات يك الزام محسوب مي‌شوند به خصوص آن دسته از جواهراتي كه داراي ظريف‌كاري‌هاي ريزي در طراحي هستند و زيبايي آن‌ها در به تصوير كشيدن و نشان دادن همين ظريف‌كاري‌ها مي‌باشد. اين لنزها به شما اجازه مي‌دهند تا عكس‌هاي با كيفيت و كلوزآپ بگيريد و به خوبي نيازهاي يك عكاس حرفه‌اي و حتي تازه‌كار را برطرف مي‌كنند. لنزهاي ماكروي بسياري در بازار موجود هستند اما لنزهاي نام برده شده بهترين پيشنهادات براي عكاسي صنعتي از انگشتر مي‌باشند:

عكاسي صنعتي از جواهرات

Nikon AF-S VR Micro-NIKKOR 105mm f/2.8G IF-ED

اين لنز براي عكاسي ماكرو بسيار ايده‌آل است چرا كه قابليت عكاسي به فاصله‌ي ۱۰۵ ميلي‌متر را دارد. همچنين اين دوربين سريع عمل مي‌كند  و ريتيو‌ي ۱:۱ دارد. يكي ديگر از ويژگي‌هاي مثبت اين لنز،  كم كردن تاثير لرزش دست در هنگام عكاسي است كه ثابت بودن و تار نشدن عكس را تقريبا تضمين مي‌كند. به طور كلي، مشكل لرزش دست در عكاسي وجود دارد و اگر از سه پايه استفاده نمي‌كنيد به دليل اينكه براي عكاسي از انگشتر بايد به آن نزديك شويد و به خوبي زاويه را تنظيم كنيد تا تمام جلوه‌ي محصول در عكس ثبت شود، اين مشكل شايد محسوس‌تر شود.

Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM Lens

لنز دوربين Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM با فاصله كانوني ۱۰۰ ميلي‌متر و كمينه نسبت كانوني f/2.8L  با دهانه EF ‌‌، مناسب براي دوربين‌هاي كانن با سنسور فول فريم است. همچنين اين لنز با حداقل فاصله‌ي فوكوس ۳۰ سانتي‌متر و بزرگنمايي ۱:۱ براي عكاسي كلوزآپ و ماكرو و ثبت تصاوير در اندازه‌ي واقعي بسيار مناسب مي‌باشد. اين قابليت براي ثبت عكس‌هايي از سنگ‌هاي قيمتي كه با واقعيت يكسان باشد و انگشتر را همانطور كه در واقعيت است، نشان دهد بسيار مناسب مي‌باشد.

۱۸-۵۵ mm Macro Lens

لنز ۱۸-۵۵ ميلي‌متر ماكروي اين مدل، براي عكاسي از دستبند، گردنبند و گوشواره‌هاي آويزان بسيار مناسب است. اين مدل از لنز، عكس‌هاي با كيفيت در انتهاي كار را تضمين مي‌كنند و مانند مدل اولي كه معرفي كرديم لرزش‌هاي دست در هنگام عكاسي را تقريبا در عكس منعكس نمي‌كند، بنابراين عكس‌هاي شفاف و برنده‌تري را به شما خواهد داد و توجه كنيد كه اين قابليت براي عكاسي صنعتي از انگشتر كه بايد به سوژه نزديك شد و تمام تمركز بر ثبت جزئيات و نگين‌ها مي‌باشد، بسيار مفيد و شايد حتي ضروري است.

براي مشاهده ادامه اين مطلب به صفحه عكاسي از جواهرات مراجعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.